    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Date: Sun, 22 Dec 2019 10:47:35 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2019 o 21:22 Marcin N <m...@o...pl> pisze:

    > Ach, jak historia lubi się powtarzać.
    > W 2007 identyczne rzeczy się czytało.
    > Brakuje jeszcze opinii, że nieruchomości zabraknie i jak się nie
    > pospieszę, to już nigdy nic nie uda mi się kupić.

    Dobrze Ci KIKI napisał. Rośnie koszt pracy (w budowlance jest już kosmos
    cenowy, rośnie koszt materiałów i rośnie cena mieszkań/domów. Masz gdzieś
    ceny na materiały/mieszkania z 2007?
    Nieruchomości nie zabraknie, będą zawsze tyle tylko, że coraz droższe.
    W tym roku dokupiłem działkę budowlaną (sąsiadującą z moją posesją).
    Działka o identycznej powierzchni jak moja. Zapłaciłem za nią (po
    okazyjnej cenie) trzy razy wiecej niż za swoją, kupowaną w 2000 roku.
    W ciągu 19 lat masz 300% zysku na nieruchomości. Zawsze tak bylo (poza
    kryzysami) i nadal będzie.

    Na razie jest boom na wynajem (kto ma kasę może sporo zarobić) bo mamy
    stały (choć coraz mniejszy) dopływ młodych ludzi na dorobku ze wschodu.
    Zanim oni dorobią się swoich mieszkań, domów - przez 10-15 lat będą
    musieli wynajmować cudze.

    TG