  • Data: 2019-12-23 10:23:30
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 21 grudnia 2019 15:41:35 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Inwestycja w małe mieszkanie to 250k. Czynsz 1100-1200 PLN plus opłaty.

    Nie kazdy w centrum Warszawy musi mieszkanie kupić
    W małych miastach(ale w tych trochę większych jeszcze równiez) mozna spokojnie trafić
    mieszkanie w okolicach 100tys
    Jeśli pod wynajem to musi to bbyć nie za duze mieszkanie i tanie w utrzymaniu
    Jeśli to mieszkanie w tzw starym budownictwie to za takie 40-50mk czynsz+ remontowy
    jest 300zł. Plus prąd i ogrzewanie.
    I spokojnie tu gdzie mieszkam 1tys zł miesięcznie z takiego mieszkania jest na
    czysto.
    Taki dziwny rynek bo z wynajmem nie ma problemu, dajesz ogłoszenie i w ciągu
    pierwszej godziny masz pierwsze telefony od chętnych.
    Pierwsze mieszkanie wynajmować zacząłem w 2008 roku, przez ten czas przestoju miało
    dwa razy po tydzień czasu. W tym czasie odmalowałem ściany, wymieniłem podłogi i
    takie tam pierdoły. Z tysiąc złotych takie odświeżenie mnie wyniosło za każdym razem.
    W innym mieszkaniu kilka lat ci sami lokatorzy siedzą więc w żadne remonty inwestował
    nie muszę.
    Odkąd weszło 500plus i młodym rodzinom się polepszyło delikatnie mogłem ceny podnieść
    i nie ma żadnych problemów z płatnościami
    Piętro rodzinnego domu tez wynajmuję na pobliskiej wiosce- 0d 2010 roku trzecia
    rodzina tam mieszka, Przestoje tez maks tydzień na szybki remont.

    > Podatek jest ryczałtowy 10%.
    8,5%
    >1000-1100 zł zostaje w kieszeni, 12-13k

    Tak wychodzi

    > rocznie z 250.000 to około 5% na czysto.

    250tys to u nas nowe mieszkanie od developera pewnie.
    Połowę tej kwoty za mieszkanie pod wynajem

    > Może i się nie zwróci ale mieszkania drożeją i zawsze można sprzedać.
    Tu zgoda