  • Data: 2019-12-24 09:32:10
    Temat: Re: Fotowoltaika u mnie... brak sensu?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 24 grudnia 2019 07:19:18 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Darmo dostałeś te fv?
    > Nie będziesz oszczędzał, będziesz konsumował kasę która zapłaciłeś teraz za fv.

    Możesz to nazywać jak chcesz - konsumpcją, zyskiem z inwestycji,
    oszczędnością. To bez znaczenia. Chodzi o to że nie ma sensu czekać
    aż ceny spadną, bo spadną ale nie w tempie z jakim ja będę czerpał już
    teraz "zyski" z zainwestowanych 29k. Nawet jak w 5 lat ceny spadną o 50%
    (raczej nierealne) to ja w te 5 lat będę już miał zwrócone ~22k pln
    z zainwestowanych 29k pln, czyli na moment "za 5 lat" instalacja 10kW
    musiałaby kosztować poniżej 7k pln żeby teraz opłacało się czekać
    z instalacją. OK, możnaby jeszcze doliczyć ew. zysk z zainwestowanych
    dzisiaj ~29k pln w coś innego ale i tak nie ma opcji żeby to tyle kosztowało
    - tyle to będzie sama robocizna kosztować :)

    > Gadasz jak mój szwagier co to fv latem założył i twierdził że teraz ma taniej bo do
    Energi tylko 15 zł miesięcznie płaci zamiast wcześniejszych ok 200 zł.
    > Zapytałem ile raty płaci za fv to nieśmiało odpowiedział że 250 zł. "Ale tylko
    przez 10 lat"?
    > Biznes życia zrobił wg mnie ale nic mi do tego

    Co moje wyliczenia mają wspólnego z w/w? Ja mam szybki zwrot (~5-6 lat),
    Twój szwagier z 15 lat o ile w ogóle :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.