  • Data: 2021-04-20 04:22:02
    Temat: Re: Fotowoltaika - wzrost napiecia w sieci
    Od: KIKI <y...@p...uu> szukaj wiadomości tego autora

    On 19.04.2021 22:26, WS wrote:

    > Po wsiach pełno starych linii napowietrznych, ludzie narzekali na zbyt niskie
    napięcie, to podnieśli, teraz narzekają na zbyt wysokie ;)
    > Przy fotowoltaice sytuacja się jeszcze pogarsza, bo ludzie montując panele uważają,
    że mają prąd za darmo, więc dokładają odbiorników elektrycznych (kuchenki
    elektryczne, klimatyzatory, pompy ciepła, ładowanie samochodów elektr., ...)
    > i rozliczając zużycie w skali roku mają gdzieś, że np. w nocy produkują zero, a
    chcą pobierać kilka razy więcej niż parę lat temu, co prowadzi do jeszcze większych
    spadków napięcia na liniach przesyłowych...

    Właśnie tak jest i dodam od siebie, że za to "niepłacenie za prąd" będą
    opłaty za moc bierną. Nie wstrzymujcie oddechu.

    https://techlab24.eu/home/fotowoltaika/

    Jest coś takiego jak spadek napięcia na przewodach. Moc bierna wywołuje
    spadek napięcia. Możesz nie pobierać watów, a wytwarzać spadek napięcia
    przez posiadanie oświetlenia ledowego.

    Ja analizuję instalację, bo sam chcę włączyć 30kWp i już wiem, że będzie
    ciężko.