  • Data: 2021-04-20 04:09:11
    Temat: Re: Fotowoltaika - wzrost napiecia w sieci
    Od: KIKI <y...@p...uu> szukaj wiadomości tego autora

    On 18.04.2021 20:41, gobo wrote:
    > Hej,
    > Przy 253V wywala mi juz zabezpieczenie w pompie ciepla - wiec nie moge
    > tak sobie podnosic za bardzo i nikim i niczym sie nie przejmowac:)

    Przy 240V w sieci dochodzi często do 250V na podliczniku w złączu. Na
    falowniku jest prawie 252V, przewody 10mm2 od falownika do rozdzielni i
    dalej 16mm2 do złacza. To koniec zakresu. Jeszcze działa ale jak ktoś
    założy panele to będzie koniec. Falowniki, pewnie nie wszystkie, mają
    ustawienie ogólne gdzie się ręcznie zadaje parametry sieci. Kilka V
    można podnieść ale to tyle.
    Przy Twoim napięciu i 10kW będzie ciężko.
    Sąsiad bliżej trafa ma napięcie bliskie 253V to jego nie zasilisz, bo
    byś musiał mieć na falowniku z 10-15 więcej.
    Jak przesadzisz to wysadzisz w powietrze filtry we wszystkich
    urządzeniach jakie posiadasz i jakie posiadają najbliżsi sąsiedzi
    Jedyne lekarstwo to obniżenie napięcia o 2 zaczepy czyli o 12V, a może i
    o 3 zaczepy.