  • Data: 2021-04-19 22:26:54
    Temat: Re: Fotowoltaika - wzrost napiecia w sieci
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 19 kwietnia 2021 o 20:35:11 UTC+2 Janusz napisał(a):

    > No to niech się energetyka weźmie do roboty i zapewni te220- 230V a nie
    > 245 jak ja np mam. Ludzie potem muszą walczyć o obniżenie odczepów bo
    > falowniki się notorycznie wyłączają, na elektrodzie pełno jest takich
    > historii.

    Tylko ktoś musi za to zapłacić... ;)

    Po wsiach pełno starych linii napowietrznych, ludzie narzekali na zbyt niskie
    napięcie, to podnieśli, teraz narzekają na zbyt wysokie ;)
    Przy fotowoltaice sytuacja się jeszcze pogarsza, bo ludzie montując panele uważają,
    że mają prąd za darmo, więc dokładają odbiorników elektrycznych (kuchenki
    elektryczne, klimatyzatory, pompy ciepła, ładowanie samochodów elektr., ...)
    i rozliczając zużycie w skali roku mają gdzieś, że np. w nocy produkują zero, a chcą
    pobierać kilka razy więcej niż parę lat temu, co prowadzi do jeszcze większych
    spadków napięcia na liniach przesyłowych...