  • Data: 2023-03-15 13:38:28
    Temat: Re: Instalacja P.C.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 15/03/2023 13:23, Trybun wrote:
    > Jest coś takiego jak poważna zima, temperatura nie w okolicach zera a np
    > -20stopni.

    *Całą* zimę? Kojarzysz jakąkolwiek z takim ekstremum?

    Jeśli nie cała, to to nie jest "poważna zima" tylko kilka dni jest
    poważnych. Zimy w Polsce są stabilne temperaturowo w ujęciu średnim.

    Musisz zmienić myslenie: nie interesuje Cie, czy pompa poradzi sobie w
    każdej sytuacji, tylko czy poradzi sobie w typowym, średnim obciążeniu z
    typowymi, średnimi temperaturami, bo to jest 95% jej życia.

    Do ekstremów możesz zawsze rozpalić ognisko w salonie.

    https://raport.togetair.eu/czlowiek/ludzie-swiat-kli
    mat/warunki-termiczne-w-polsce-2011-2020-najcieplejs
    za-dekada-od-70-lat

    Od 2000 do dzisiaj średnia zimowa temperatura jest w okolicy 0 stopni.
    NIE MA zimy w Polsce z temperaturą *średnią* -20, wiec dobieranie pompy
    do takiej temperatury jest bezsensowne.

    > Nawet się nie obawiam o wydajność samej P.C., obawiam się
    > tylko rachunków, bo prądu z paneli może nie starczyć. Generalnie chodzi
    > mi o to cze ze spokojem mogę zlikwidować piec c.o na węgiel i nie
    > zbankrutuję korzystając tylko z pompy ciepła.

    Ale pompa ciepła nie jest dobrym źródłem ciepła na -20. Musisz mieć coś
    zapasowego na te *kilka* dni w roku. Albo ciepłe ubrania.

    > Wygląda że powinno starczyć i u mnie. Pytanie tylko o te 42stopnie, to
    > parametr z pompy, z pomieszczenia czy z czujnika na kaloryferze?

    To temperatura wody wychodzącej na kaloryfery.