    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    <mlkdt4$nqj$1@dont-email.me> <1...@4...net>
    <mllfe3$4ht$1@dont-email.me> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1853349mk07v2$.1go89fz3leoxu$.dlg@40tude.net>
    <mlnkkq$79g$1@dont-email.me> <mlp6gc$7v0$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1fpvxeowvjkkj.1q49a2psonx70$.dlg@40tude.net>
    <mlqn9o$qne$1@dont-email.me> <55811e15$0$2186$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 17 Jun 2015 14:48:01 +0200

    krys pisze:

    > Z mojego doświadczenia: Mam hydrofor i wodociąg oraz kanalizację. W tej
    > kolejności. Hydrofor właśnie będzie przeżywał reaktywację. Wodociąg byl
    > zakładany, kiedy wodę do studni tzeba było dowozic beczkowozami.
    > Owszem, hałasuje, ale bez przesady. Może dlatego, że ma 40 lat, czyli
    > jest z epoki czajników kamionkowych;-). Woda z wodociągu kosztuje u mnie
    > ~2,5zł, z odpływem do kanalizacji trzy razy tyle, więc to jest powód
    > reaktywacji hydrofora - podlewanie ogródka nie musi kosztować kroci,
    > a woda w studni jest podskórna, więc chyba nie zdecydowałabym się na
> [...]

    To nie jest tylko wrażenie. Ale radzę od razu zmienić pompę na współczesną.
    I elastyczny przewód łączący ją z instalacją domową. Wtedy nie ryksztosuje,
    a jeśli teraz "hałasuje bez przesady", to jej szmerku nawet nie będzie
    słychać. Zbiornik też raczej do wymiany -- na taki z membraną. Ja zawsze
    taki miałem, nawet 30 lat temu dało się kupić, jeśli ktoś wiedział czego
    szukać. Te wielkie baniaki z blachy ocynkowanej są nieakceptowalne, wciąż
    pwietrze rozpuszcza się w wodzie, maleje "pojemość skokowa" i w ogóle
    szkoda gadać. No i zawór zwrotny przed pompą też bardzo ważny. W każdym
    razie nie taki oldskulowy "poprzeczny", z gumową uszczelą i zamykaniem
    grawitacyjnym. Wspóczesny, równoległy, ze sprężynką. Za dychę czy coś koło
    tego. W ogóle cała reaktywacja, to koszt kilkuset złotych lub niewiele
    więcej. Nawet z robotą hydraulika, jeśli nie trafi się naciągacz.

    U mnie wodociąg założyli u schyłku komuny. Bo opadł poziom wody w
    studniach i *niektórzy* sobie z tym nie potrafili poradzić. Więc niech
    państwo wyłoży kasę, rozkopie ulice, bo oni sobie przecież swojej studni
    nie uwspółcześnią -- to myślenie do dziś się nie zmieniło, jak widać.

    A wody opadły, bo zbudowano elektrociepłownię, przy której nawiercono
    studni głębinowych do uzupełniania wody w dziurawej warszawskiej sieci
    grzewczej. Ta elektrociepłownia jest siedem kilometrów dalej, ale lej
    depresyjny takie studnie robią potężny. I tu jest sedno problemu. Żeby
    stworzyć sobie Eden na działce, to nie brak pieniędzy na prąd jest
    przeszkodą. Wcześniej trzeba wiedzieć, skąd aż tyle wody wziąć. Studnia?
    "Jezioro" na hektarowej działce i rzeczka obok? Bez owijania w bawełnę
    powiem, że Jezioro Aralskie oraz rzeczułki Syr-daria i Amu-daria pokazują
    jak takie pomysły wyglądają w wersji XXXL.

    Jarek

    --
    A ja na to -- Kreml w niebo śle rakiety
    Bez wysiłku wielkich rzek zawraca bieg