  • Data: 2015-06-18 14:06:22
    Temat: Re: Instalacja fotowoltaiczna w domu.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    krys pisze:

    > Ha, taką to ja mam w zamulonej studni odwadniającej pilnującej, żeby
    > karpi w piwnicach nie było. I taka też miała być w studni z wodą, ale
    > decyzja zapadła inna.

    Te karpie, to jak mniemam, przenośnia być miała literacka. Życie bywa
    jednak zaskakujące. Dziadkowie moi mieli studnię wykopana w piwnicy.
    Sytuacja w Polsce spotykana rzadko, ale rzecz to wygodna, gdyż daleko
    po wodę chodzić nie trzeba, na zelówkach oszczędności poczynić można
    znaczne. A w Galicjyi ludzie tak oszczędni, jak i pomysłowi. Jest wśród
    opowieści rodzinnych i taka, że ktoś w świątecznym okresie wpuścił do
    tej studni nadmiarowe karpie. Długo je potem stamtąd wybierano.

    Zaś co do zamulonej studzienki, to przypuszczam, że pompa w niej jednak
    inna. W takich sytuacjach używa się przeważnie pomp membranowych, które
    nie dość, że mało wrażliwe na paprochy we wodzie, to jeszcze potrafią
    zassać z bardzo płytkiej wody, starczy im kilka centymetrów. Ta wpomniana
    w ogóle ssać nie potrafi, musi być cała pod lustrem wody, tak z metr jej
    trzeba albo więcej. No i woda ma być czysta.

    Jarek

    --
    W mieście jak ryby tramwaje
    A miasto jak studnia bez dna