  • Data: 2012-07-06 21:44:22
    Temat: Re: Klimatyzator przenośny
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    d...@g...com napisał(a):

    > Taka ma=B3a uwaga na boku: je=B6li kto=B6 sch=B3adza przeno=B6nym klimatyza=
    > torem mieszkanie/dom w nocy (bo np. ma ta=F1szy pr=B1d w godzinach nocnych)=
    > gdy temperatura na zewn=B1trz jest ni=BFsza ni=BF temp. w nagrzanym domu/m=
    > ieszkaniu, to ta wada klimatyzatora przeno=B6nego (zasysanie powietrza z ze=
    > wn=B1trz) staje si=EA wr=EAcz jego zalet=B1, kt=F3ra zwi=EAksza og=F3ln=B1 =
    > sprawno=B6=E6 ch=B3odzenia, bo to dodatkowo zasysane powietrze te=BF och=B3=
    > adza pomieszczenia.
    To co napisałeś jest tak oczywiste że o tym nie wspominałem. Mieszkam w starej
    kamienicy. Nie wiem jak oni wtedy budowali domy ale uzyskanie zjawiska zwanego
    przeciągiem jest u mnie niemożliwe chociaż mam okna po obydwu stronach
    budynku. Na tą okoliczność w nocy w kuchni jest włączony zwykły wentylator,
    ten z większych. Stoi na parapecie i wdmuchuje powietzre do środka. Rano efekt
    schłodzenia nie tylko kuchni ale i innych pomieszczeń jest lepszy niż
    klimatyzatorem. A co do zasysanego w upał gorącego owietrza. Mam dwa takie
    klimatyzatory. Jak bym nie widział efektów to bym drugiego nie kupił. Z
    obserwacji wychodzi że ta niby ogromna ilość gorącego powietrza jest sporo
    mniejsza niż wynikająca z tego że w mieszkaniach jest wentylacja. Jak
    klimatyzator zrobi nie mierzalne podciśnienie to wentylacją będzie mniej
    wylatywało. Klimatyzator przenośny to chyba najlepsze rozwiązanie dla
    budownictwa typu bloki czy kamienice. Bo jak na czwartym piętrze zainstalować
    tanio jednostkę zewnętrzną. Do pewnej wysokości się da z takiego dźwigu z
    koszem. A na 11 jak ktoś nie ma balkonu?. Zainstalowanie klimatyzatora to
    tylko cześć problemów. Najpoważniejszym problemem są sąsiedzi. Nawet jak nie
    będzie pracował to jakiś kutas szum będzie słyszał. A jak mam wszystko w domu
    to mnie może w pompę cmoknąć. Co do hałasu. Nie jest uciążliwy. Całe
    ustrojstwo jest tak zrobione że generuje dźwięk o niskiej częstotliwości. W
    spaniu odgłos pracy przenośnego klimatyzatora nie przeszkadza. Za to obniżenie
    temperatury o kilka stopni jest bezcenne. Dużo bardziej upierdliwy jest odgłos
    zwykłego wentylatora. Dlatego u mnie w nocy tylko w kuchni i łazience są
    wentylatory. Tam gdzie śpimy pracują klimatyzatory czule nazwane kiedyś
    buczydłami.