  • Data: 2010-02-17 08:15:23
    Temat: Re: Kominek - wentylowanie komory dekompresyjnej.
    Od: "adym" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pg" <v...@i...pl> napisał :
    > ostatnio był u mnie "miszczu" kominiarski. Orzekł że z powodu dużych
    > skoków temperatur lepiej jest zrobić komorę dekompresyjną pod stropem z
    > kratkami wentylującymi na przestarzał. Widywał już ponoć spękane sufity
    > stropów betonowych. Wiadomo iż kominek z reguły stawia się w salonie, a
    > takie pęknięcie biegnące po suficie w reprezntacyjnym pokoju nie
    > wyglądałoby cool.

    no jest to powod dla ktorego sie to robi, jednak na wszystkich
    wizualizacjach przekrojów, ktore widzialem przez tą komore biegnie rura
    dymowa, ktora emituje sporo ilości ciepla i ogrzewa rowniez komore
    dekompresyjna, wtedy sens nie podlega dyskusji. U mnie jednak rura wchodzi w
    sciane ponizej i fizyka podpowiada mi, ze taka nadgorliwość nie ma sensu.
    Zapytam inaczej.
    Gdybym obudowe zakończył 30 cm ponizej stropu bylo by ok, prawda?
    .a gdybym tą przestrzen obłożył np deskami aby zlikwidować niepotrzebną
    półkę / przestrzeń nad obudową?
    a agdybym zabudował ją g-k ?
    a gdybym zabudował ją g-k i zaizolował wełną?

    PS. Pewnie dla świętego spokoju zrobie te kratki ale chodzi mi bardziej by
    dowiedziec sie czy ktos mysli podobnie, bo ksiazki normy sa ok, ale nie
    kazdy przypadek / konstrukcja są jednakowe i nie do kazdej pisze sie osobną
    normę.