    Subject: Re: Kto się myli?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: KIKI <y...@p...uu>
    Date: Sun, 17 Jan 2021 19:05:48 +0100

    On 04.01.2021 19:55, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Nie tak prędko. Prędzej by ludzie musieli przestać wierzyć bez zastrzeżeń
    > w każdą głupotę i kłamstwo. Podstaw do tego odejścia jeszcze nie widać.

    Obecny model demokracji jest przeżytkiem. Powinna być odpowiedzialność
    posła za kłamstwa wyborcze. Poseł powinien słuchać swoich wyborców i
    wykonywać ich polecenia.
    Nie wiem jak tego dokonać ale dobrze by było stworzyć mechanizm
    matematycznych podpisów cyfrowych pod kandydaturą aby następnie temu
    posłowi nakazać to czy tamto na drodze głosowania internetowego. Żeby
    każda grupa wyborców miała wpływ na tego na kogo głosowała i żeby dało
    się to matematycznie/kryptograficznie zweryfikować. Są takie systemy
    opracowane aby bez ujawniania nazwisk wyborców zweryfikować ważność
    oddania głosu czy podpisu.

    Problemem jest tylko to co zrobić z tymi głosami, których przedstawiciel
    nie dostał się do sejmu ani nie został prezydentem. Może prezydent nie
    jest w ogóle potrzebny przy takim modelu demokracji?

    Posłowie są potrzebni, żeby na wniosek wyborców przygotowali ustawę lub
    uchylili inną. Ale żeby taki poseł nie mógł robić ruchów wg. własnego
    widzimisię.