  • Data: 2022-10-02 15:00:08
    Temat: Re: Limit 2000 kWh taniego prądu to wg czego.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Mateusz Bogusz m...@o...pl ...

    > Tylko nikt tutaj nie pisze o zyskach, a wszyscy jak mantrę
    > powtarzają zdanie o zwróceniu się tej "inwestycji". Jak w coś się
    > inwestuje, to liczy (a przynajmniej powinno) ile się na tym
    > zarobi.

    Tylko jak policzyc zysk przy tak zmiennej cenie prądu?

    Ale sprobujmy.
    Zakładam własnie 10kw z mysla o grzaniu. Koszt instalacji 45 tys.

    Zakładajam ze niedługo dowiemy sie iz gaz do grzania pozdrozeje o 100%
    i bedzie kosztował np 5zł za m3.
    Grzanie w sezonie kosztowało mnie okolo 8tys, założmy ze teraz wyszłoby
    12tys.

    Czyli po 4 latach bede miał ogrzewanie w cenie przegladów sprzetu.
    Zakładajac 15 letni czas pracy instalacji PV - zwrot wyniesie grubo
    ponad 100tys.

    Oczywiście mozna to policzyc nawet z dokładnoscia do piatego miejsca po
    przecinku?
    Ale czy ma to jakikolwiek sens? Gaz w zeszłym roku zdrozał o 100%, prad
    w tym zdrozeje o 400%...

    Przez długi czas byłem przeciwnikiem takiego kombinowania ale jak
    walczyc ze swiatem w ktorym cena energii moze podrozec 10x w ciagu roku
    i wszyscy rzadzacy sa nagle zaskoczeni?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z