  • Data: 2021-07-26 20:17:13
    Temat: Re: Mądry Polak przed szkodą.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 26 lipca 2021 o 17:04:00 UTC+2 ptoki napisał(a):

    > Ja Twoja strategie rozumiem.
    > Sam tam gdzie wiedzialem ze dostep bedzie slaby dalem zamiast dodatkowych rur po
    prostu odcinki rur kanalizacyjnych i dopiero do nich pex-a.

    > Tam gdzie kladlem kable sieciowe dalem 2x tyle skretki niz zakladalem ze bedzie
    potrzeba. Kosztowalo to jakies +200pln a w paru przypadkach sie przydalo.

    > W Twoim przypadku zamiast klasc tyle dodatkowych rur mozna bylo po prostu dac jedna
    duza i do niej tyle rur ile trzeba plus sznurek pilota.
    > Ale to juz wariacja na ten temat.
    >
    > Jak domy byly proste i nie bylo sie w nich co psuc to nie bylo potrzeby dublowania.
    Jak instalacji jest duzo a do tego niewiadomej jakosci (nawet kupujac markowe jest
    szansa ze cos sie uszkodzi) to warto myslec elastycznie.
    I to by było pod pewnymi warunkami najlepsze rozwiązanie. Żywotność współczesnej rury
    do wody to minimum kilkadziesiąt lat. Uzyszkdnik przedstawia się tutaj jako
    perfekcjonista. Czyli przy układaniu rur nie popełnił żadnego błędu. Jeśli rura pękła
    to znaczy że miała wadę fabryczną. Jeśli pozostałe rury są z tej samej dostawy, bo
    niby dlaczego miały by nie być, to mają tą samą wadę. Popękają wszystkie.
    Polak mądr po szkodzie
    Lecz jeśli prawda iz tego nas zbodzie,
    Nową przypowieść Polak sobie kupi
    Że i przed szkodą, i po szkodzie głupi.