eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNajem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli › Re: Najem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli
  • Data: 2022-01-16 21:51:58
    Temat: Re: Najem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    straty nie w Koziej Wólce a w Warszawie i Krakowie. Będzie jeszcze gorzej dla
    właścicieli co oznacza że lepiej dla tych co wynajmują.

    > Nie wiem. Taki durny pomysł mógł sie wykluć tylko w twojej pustej głowie. Niczym go
    nie możesz umotywować z wyjątkiem swojej głupoty i złośliwości. Za chwilę właściciel
    domu będzie mi na imieniny życzenia składał i kwiatki kupował żebym się tylko nie
    wyprowadził do mieszkania tańszego i ładniejszego które ma ktoś inny.

    Żebyś się nie zdziwił. Kilka lat temu Twój pan miał kilku chętnych na
    Twoje miejsce. Nie kombinował, aby zmieniać lokatorów, bo wolał mieć
    lokatora - emeryta, który co miesiąc przynosił mu pieniądze w zębach,
    byle tylko pokryły koszty.

    Ale teraz ma już kilkudziesięciu chętnych, bo ceny mieszkań poszybowały
    w górę i obecnie mniej osób stać na kupno swojego mieszkania.

    Jednocześnie wszystkie materiały budowlane podrożały. Niektóre nawet
    kilkukrotnie. Ceny usług idą w górę. Zatem idą w górę także koszty
    utrzymania oraz koszty odtworzeniowe mieszkań. Właściciel kamienicy
    musiałby być idiotą, aby pozostawić ceny czynszów sprzed roku czy dwóch
    i dokładać do interesu.

    Jeżeli chodzi o koszty odtworzeniowe to są tym większe w przeliczeniu na
    lokatora im mniej rodzin zamieszkuje budynek. Tak więc największe
    podwyżki czynszów czekają lokatorów kamienic, których czynsze często nie
    pokrywały wartości odtworzeniowej. Wszystko przez to, że do tej pory
    małe było zainteresowanie wynajmem mieszkań w starych ruderach.

    Społeczeństwo im bardziej biedne tym łatwiej się godzi na wszelkie
    niedogodności mieszkaniowe, a niestety społeczeństwo obecnie bardzo
    mocno biednieje. Z jednej strony inflacja i ogromny wzrost cena, a z
    drugiej strony rząd, który próbuje wycisnąć ostatnie soki ze
    społeczeństwa, nakładając kolejne podatki.

    Poza tym coraz głośniej się mówi o wprowadzeniu podatku katastralnego w
    wysokości 1-3 % od wartości nieruchomości. Przy czym są projekty, aby
    właściciel jednego mieszkania/domu zaspakajającego jego własne potrzeby
    mieszkaniowe, płacił ten podatek wielokrotnie niższy. Tak wysokie stawki
    naliczane by były zaś tym, którzy są właścicielami więcej jak jednej
    nieruchomości. Taki podatek ma uderzyć przede wszystkim w tych, którzy
    dysponują dodatkowymi nieruchomościami pod wynajem. Tym samym koszty
    utrzymania mieszkań kamienicznikom dość mocno wzrosną. Koszty te
    oczywiście zostaną przerzucone na lokatorów, bo nikt nie będzie dokładał
    do interesu.

    Dla przykładu od kamienicy w której mieszka 10 rodzin, a posiadającą
    wartość 3 mln. zł trzeba będzie zapłacić od 30 do 90 tys. zł rocznie, co
    daje dla każdego z lokatorów od ok. 3 do 9 tys. zł. dodatkowego kosztu
    wynajmu rocznie, czyli od 250 do 750 zł co miesiąc.

    Trzeba też doliczyć wyższe koszty odtworzeniowe, wyższe koszty
    obowiązkowych przeglądów. Średnio wynajem mieszkania w starej kamienicy
    zdrożej od kilkuset do nawet 2000zł miesięcznie.

    Znając życie, wielu kamieniczników postanowi się pozbyć takiego
    "wrzoda", a w takich sytuacjach jak lokatorzy nie odkupią mieszkania od
    kamienicznika to zainteresują się tymi mieszkaniami tzw. czyściciele
    kamienic, którzy kupują takie kamienice w celu szybkiego, wysokiego
    zarobku. Zazwyczaj doprowadzają bardzo wysokimi czynszami lokatorów do
    wyprowadzki, aby sprzedać nieruchomość pod cele budowy nowego marketu
    lub pod działalność gospodarczą.

    Najmniej odczują podatek katastralny osoby, które są właścicielami
    jedynej nieruchomości, która służy im do zaspakajania ich własnych
    potrzeb mieszkaniowych.

    Tak więc Zenuś radzę Ci szybko szykować gotówkę, aby coś kupić i płacić
    niższe podatki.