eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieNajem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli › Re: Najem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli
  • Data: 2022-01-16 23:33:34
    Temat: Re: Najem nowych mieszkań coraz bardziej nieopłacalny dla wlascicieli
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    niedziela, 16 stycznia 2022 o 22:31:41 UTC+1 Kris napisał(a):
    > No właśnie tu mam watpliwosci- czy te 15 mln to mieszkania(w blokach) czy ogólna
    liczba "lokali mieszkalnych"(mieszkania w blokach plus domy) w Polsce.
    > Na szybko patrzyłem i różnie podają.
    > Nie upieram się więc, może ktoś doprecyzuje.
    > Bo też jak na szybko patrzyłem to wychodzi że aby dogonić Europę trochę
    mieszkań((na1000lyda) nam brakuje.
    15 milionów mieszkań to ilość mieszkań w budownictwie wielorodzinnym. Liczby domków
    nie znalazłem! Ale bez cienia wątpliwości wynika z danych ze 55% Polaków mieszka w
    domach jednorodzinnych. Czyli w blokach i kamienicach na jedno mieszkanie przypada
    1,14 człowieka. 40% Polaków mieszka na wsiach. To ok 15 mln ludzi. Na wsiach nie ma
    budownictwa wielorodzinnego, chociaż raz widziałem blok przy pgerze na wsi. Ale to
    raczej wyjątek był. Przeciętna ilość ludzi na wsi to ok 360 osób. Oczywiście nie
    wszyscy to wiesniacy chodzący w gumofilcach . Sporo ludzi z miast zbudowało na wsiach
    domy i tam żyje. To jak podzielić 15 milionów przez pewno trochę zawyżony model
    rodziny na wsi 2+2 to ilość domów na wsiach wynosi 3,75 miliona. Jest jeszcze 12,5
    miliona ludzi żyjących w małych i średnich miastach. Nie mam zielonego pojęcia jaki w
    takich miejscach jest stosunek mieszkań do domów jednorodzinnych. Ale zakładając że z
    małych miast wyjeżdżają ludzie młodzi to ci starzy co zostają mają spore metraże do
    zagospodarowania. Opowieści dziwnej treści że obecny owczy per w budownictwie jest po
    to żeby ludzie żyli w większych i lepszych mieszkaniach to kłamstwo. Ze względu na
    ceny i możliwości otrzymania kredytów dominują mieszkania bardzo małe i małe. Te
    bardzo małe są tak małe że nie spelniaja ustawowego wymogu że minimum 25m? musi mieć.
    A na czterdziestu metrach robią teraz trzy pokoje z kuchnią.