  • Data: 2022-07-03 12:57:07
    Temat: Re: Ogrzewanie 50 metrowego mieszkania
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.07.2022 o 12:04, Kris pisze:

    > A klima która proponujesz: 3 jednostki wewn+ zewnątrz, plus resztaosprzętu i
    rozprowadzanie rur i kabli?
    > Obawiam się że może wyjść ponad 15tys.

    Czy ja wiem? Multisplit z dwoma jednostkami wewnętrznymi to kosz około
    6000zł.
    https://allegro.pl/oferta/klimatyzacja-sevra-multisp
    lit-2-x-2kw-zestaw-12335078208
    Na 50m2 to powinno wystarczyć, jeżeli musi być jednostka w każdym
    pomieszczeniu, to dodatkowe 2000-3000 za kolejną jednostkę.
    Razem jakieś 6000-9000zł za same urządzenia, do tego reszta szpejów,
    niech będzie 1500-2000zł, to masz razem w granicach 11tys. zł.
    15tys., które podałem to za samą pompę monoblok i bufor, ale do tego
    potrzeb zbiornik na CWU i też jakieś szpeje, kolejne 4000-5000 trzeba
    dodać. To już będzie ze 20tys. zł. i miejsce na dwa zbiorniki.

    > I co miesiąc dodatkowo ze 200 zł(?)za prąd na grzanie cwu .

    A to już zależy od ilości osób i zużycia, ale skoro to mieszkanie na
    wynajem, to czym się przejmować? I tak płaci najemca.

    No ale jak masz miejsce na bufor i koniecznie to musi być pompa ciepła
    to do CWU można użyć czegoś takiego:
    https://allegro.pl/oferta/pompa-ciepla-c-w-u-atlanti
    c-egeo-200l-12330007251
    To najtańsza opcja jaką na dziś znalazłem, ale wymaga doprowadzenia i
    odprowadzenia powietrza na zewnątrz, czyli też rury, i to dużej średnicy.