  • Data: 2009-11-22 14:16:49
    Temat: Re: Okap - pochłaniacz - ktore parametry istotne?
    Od: Maverick <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    NotBear pisze:
    > Uklad wentylacji w moim mieszkaniu uniemozliwia zamontowanie okapu
    > tloczacego powietrze bezposrednio do pionu wentylacyjnego. Wiedze na
    > temat okapow mam mizerna, a mnogosc typow przytlacza.
    >
    > Mam aneks kuchenny, gotuje w domu niewiele. Glownym zadaniem okapu
    > mialoby byc ograniczanie rozprzestrzeniania sie po mieszkaniu ciezkich
    > zapachow typu ryba, kapusta.
    >
    > Wygrzebalem w jednym sklepie internetowym specjalne "zestawy do
    > recyrkulacji". Z kolei opisy niektorych okapow mowia, ze dany model moze
    > pracowac jako pochlaniacz w obiegu zamknietym.

    Zwyczajny filtr weglowy - wymieniany raz na XX czasu (roznie od
    producenta i typu, ok kilku miesiecy). Wtedy powietrze jest zasysane
    przez okap i kierowane na filtr weglowy - a nastepnie wydmuchiwane
    "gdzies" (do tego samoego pomieszczenia najczesciej - ale juz lekko
    oczyszczone).

    Ja to sie sprawuje - zalezy glownie od klasy filtra - lepszy producent i
    czestsza wymiana - bedzie ok. Ofc jest to raczej rozwiazanie zastepcze -
    bo jak masz mozliwosc - wypychaj to do kratki wentywacyjnej...

    > Czy te rozwiazania sie
    > uzupelniaja, wykluczaja, pelnia ta sama role? Ktore z nich najlepiej sie
    > sprawdzi w moim przypadku? A moze po prostu zamontowac zwykly okap, rure
    > skierowac w strone kratki wentylacyjnej i liczyc, ze ciag w wentylacji
    > zalatwi sprawe?

    Wiekszosc filtrow moze pracowac na dwa sposoby - albo wkladasz filtr
    weglowy i wydech na pokoj, albo bez filtra (bez - bo po co ponosic
    koszty) do wentylacji.

    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/