    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: PC a GAZ
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Sat, 7 May 2016 23:59:15 +0200

    Sat, 7 May 2016 22:30:17 +0200, gobo

    > Nie patrzę na instalację z pompą ciepła na inwestycję,
    > która ma się zwrócić.
    > Chcę raz zapłacić i mieć później małe rachunki.

    Dziwne masz, przyznam, myślenie. Po co się wypruwać z takiej kasy? Kupujesz
    za gotówkę czy z kredytem? Jeśli masz taką kasę, to wsadź te pieniądze do
    skarpetki, albo lepiej na konto, to przez te 20 lat i przy mizernym zysku
    od lokaty na poziomie 1% zyskasz dodatkowy rok grzania (uwzględniając nawet
    coroczny ubytek z tej lokaty).

    > Ale co będzie za 10-15lat?

    Ja za 15 lat to myślę oddać dziecku albo sprzedać ten nowo budowany obecnie
    dom i wybudować coś następnego, tym razem parterowego 80m2 i płacić 700
    zł/rok za ogrzewanie prądem przy inwestycji na poziomie 2 tys. zł.

    > Oprócz tego dużo podróżuję samochodami i samolotami

    Jak każdy.

    > - a niech mi się coś stanie...

    Ja mam polisę na życie wykupioną, na 200 tys. zł.

    > Chciałbym by w takim przypadku żona była w stanie sama ze swojej
    > pensji opłacić rachunki i by sobie w domu mieszkała.

    To moja żona na mojej śmierci sobie by
    ogrzała dom prądem jeszcze przez 60 lat. :P

    > Już mam teraz jeden dom - kostkę z
    > lat 80-tych, która pomimo ociepleń jest cholernie ciężka do ogrzania, ma
    > pełno mostków, z którymi nic nie da się zrobić. Wydawałem tysiące na gaz
    > rocznie, a w domu i tak było zimno. Teraz wolę więcej zainwestować na
    > starcie i później nie odczuwać rachunków w budżecie domowym.

    ... Przemyśl to -- bo to się zwyczajnie kupy nie trzyma.

    > Aaa- nie mam miejsca na działce na sondę poziomą.
    > Docelowo chcę dokupić działkę sąsiednią, ale to może za rok, może dwa.
    > Wtedy miałbym dodatkowe 1200m2 na taki wymiennik.

    No to tym bardziej, przygotować wodną podłogówkę, grzać rok czy dwa prądem,
    a potem dokupić PC z wymiennikiem poziomym, zaoszczędzić ze 20 tys. zł.

    --
    Pozdor
    Myjk