  • Data: 2016-05-09 13:29:26
    Temat: Re: PC a GAZ
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-05-09 o 13:15, Maniek4 pisze:

    > Na wschodzie gdzie mieszkam faktury gazowe po 1500 zyli za dwa
    > najdrozsze miesiace tj. okolice stycznia i lutego nie sa niczym dziwnym.
    > Troche mnie dziwia Twoje dane. Czyzby taka roznica klimatu byla?

    Moi rodzice też płacą kokosy, ale dom jest przedwojenny, kocioł mają
    jakiś stary polski z lat 90., instalacja wysokotemperaturowa i
    szerokorurowa, a dom ma ocieploną tylko jedną ścianę. Do tego kocioł w
    piwnicy, a ogrzewają przede wszystkim 1. piętro i trochę piwnicy +
    korytarz na parterze do wyjścia.
    Sąsiad działkę obok ma dużo nowszy dom i też był pod wrażeniem moich
    rachunków, bo zapłacił prawie 2 razy tyle za dokładnie ten sam okres.
    Nie wiem, może po prostu moje chłopaki rzeczywiście dobrze mi ocieplili
    tego mojego klocka ;) Albo po prostu ten Junkers, którym grzeję jest
    rzeczywiście taki oszczędny.
    A osobna kwestia, że tak wyśmiewane sześciany z lat 80./90. to jest
    jedna z najoptymalniejszych brył do grzania. Dodam, że naprawdę
    zdecydowanie mało energooszczędnie żyjemy pod kątem otwierania okien
    itp., bo żona najchętniej przez cały czas by miała okno otwarte, nawet w
    srogie mrozy.
    Aha, myślę, że dość znacząca kwestia - u mnie wentylacja grawitacyjna.

    Jeden rachunek w tym sezonie był za 6 stów, ale... dotyczył okresu
    praktycznie półtora miesiąca, czyli po przeliczeniu na jeden miesiąc
    wychodzi również kwota, jak pisałem wcześniej.

    Pzdr
    --
    /__/_* /