  • Data: 2020-09-07 21:41:40
    Temat: Re: PLC a elektrozawory
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-09-07 o 09:24, Irek.N. pisze:

    > No i to jest właśnie stare myślenie do którego przyzwyczaili nas
    > dostawcy. Po co komu osobno sterownik i osobno panel? Tak ma większość
    > dostawców w ofertach, ale tak wcale nie musi być. Od dawna elektronika

    To bierzesz Pro-face IPC, Siemens Simatic IPC...

    > W ogóle mam wrażenie, że sterowniki są jakieś zacofane. Jak patrzę na
    > oferty siemensa (nie ukrywam, ich akurat nie znoszę), omrona,
    > mitsubischi i tak dalej, to dochodzę do wniosku, że nie odkryli jeszcze
    > czegoś tak banalnego jak PC. Produkują swoje sterowniki dając możliwość
    > rozbudowy do jakiejś tam konfiguracji przy użyciu dedykowanych kart. Tym
    > czasem wystarczy wziąć zwykłego peceta i dać mu możliwość komunikowania
    > się ze światem w dowolny sposób. Tak właśnie postrzegam to, co

    Przemysł lubi standardy i niezawodność oraz prostą diagnostykę.
    PC tego nie zapewnia i problemy generuje różnorakie, trudne do
    jednoznacznego sklasyfikowania i opisania.
    Tak z jakiejś tam praktyki PC + aplikacje LabView. Potem już jednak
    maszynki z PLC + LabView wyłącznie do pomiarówki.

    > ** jak zobaczę pomiar długości np: światłowodu wykonany na standardowych
    > klockach, to przyznam że "szacun - niezły sterownik".

    może ktoś zrobi dedykowany moduł do pomiaru i biblioteczkę do obsługi
    jeśli zapotrzebowanie wzrośnie ;)

    > a jeszcze bardziej jak
    > widzę, że na uczelniach nadal uczą programowania w drabinkach, no bo
    > "siemens nic innego przecież nie ogarnia".

    Ponieważ PLC jest narzędziem elektryków a nie programistów (lampka,
    przekaźnik) i stąd taka logika. I jeszcze jak zaczniesz tłumaczyć
    programiście, że to, że zapaliła się lampka na końcu drabinki nie
    oznacza że w tym momencie ta lampka się zapali tak jak na Arduino.. że
    się w ogóle cokolwiek zmieni na wyjściu PLC nawet na milisekundę..
    Pomijam, że są firmy które chcą aby program maszyny był w drabince
    (przede wszystkim).

    --
    Irokez