  • Data: 2013-07-07 21:37:12
    Temat: Re: Pierwsze lutowanie miedzi i mikroprzecieki
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 7 lipca 2013 21:11:17 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > 2) wkładam jedno w drugie i grzeje do momentu kiedy cyna optycznie się topi

    I plomien powinien zmienic kolor na taki bodaj wisniowy.
    Moze za slabo grzejesz?

    > 3) odstawiam palnik
    > 4) dotykam cyną w zwoju oblewając jak spaw na około rurę w miejscu gdzie
    > wchodzi w pierścień.

    Ja zawsze jeszcze palnikiem troche podgrzeje miejsce lutu.

    > *) cyna niespecjalnie się lepi rur. Wygląda jak by było brak topnika
    > bądź przegrzanie. Z rozmowy z hydraulikiem wnosze że on żadnych topników

    No mi tez to wyglada na brak / zly topnik. Na zimno przed polaczeniem
    powinienes dosc solidnie nasmarowac oba laczone elementy specjalna pasta
    (pewnie to ten topnik - w sumie raz kupilem i cala kotlownie zrobilem u
    siebie tym - z kilkadziesiat polaczen i ani jedno nie cieknie przy ~5 bar
    testowych :)

    > *) cyna nie wnika w połaczenie. Zostaje tylko na około miejsca

    To jest cos zlego. Moim zdaniem to tez brak / zly topnik. Cyne powinno
    zassac w lutowane polaczenie.

    > złaczenia. Ogólnie zachowuje się jak przegrzana.

    Watpie. Na bank zdarzalo mi sie mocno przegrzewac niektore luty bez zadnych
    konsekwencji!

    > Co robię źle?

    ... lutujesz :D

    > Ogolnie to ja mam duże doświadczenia z lutowaniem, ale w elektronice.

    To tak jak ja :) Jak mialem 15 lat to lutowalem elementy SMD szpilka
    przykrecona do lutownicy oporowej - takie np. 64-ro pinowe scalaczki
    ~1,5x1,5cm - lupa i "jazda" :D To byl dokladnie mp3 player - projekt
    na "a"... nie pamietam nazwy :( Ale dzialal :-)

    > Zachowanie cyny przypomina sytuację z brakiem topnika, ale jak mówie
    > znajomy hydraulik nie używa, a luty ma znacznie lepsze (cyna wsiąka w
    > szczelinę, a u mnie jakoś nie chce).

    Bez topnika jakos sobie tego nie wyobrazam.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.