    Subject: Re: Piwonie
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    From: FEniks <x...@p...fm>
    Date: Wed, 18 Nov 2020 19:58:23 +0100

    > Mam jedną rachityczną piwonię, o którą nikt mie dba, bo rośnie
    > w takim miejscu. Całkiem zeszła do podziemi, nic na powierzchni
    > nie zostało, więc to może być dobry czas na (prze)sadzenie.
    >
    > Kiedyś pisałem tu o moim wigilijnym sadzeniu tulipanów. Padły
    > wtedy słowa o nowej tradycji. Prorocze, jak się okazało. Od tej
    > pory jeszcze kilka razy sadziłem w grudniu, chyba wręcz co roku.
    > Raz może nawet w styczniu. Wiosną kwiaty wyrosły jak dzwony.
    > Teraz też mam jeszcze prawie pięćset cebulek różnych różności
    > do posadzenia, jeszcze się do tego nie zebrałem.

    Piwonie podobno lepiej jak przezimują w ziemi, więc chciałabym je
    posadzić jeszcze jesienią. Zwykle sklepowy asortyment przypominał mi o
    takich sprawach, kiedy co sadzić, bo w tym czasie pełno było kłączy i
    cebulek na półkach. Teraz rzadziej bywam, a jak bywam to na szybko i nie
    rozglądam się za bardzo poza tym, co mam na liście.

    Zaryzykuję. Teraz listopad to jak październik.

    Ewa