  • Data: 2018-07-06 13:36:37
    Temat: Re: Projektor ciag dalszy.
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Friday, July 6, 2018 at 12:02:58 PM UTC+2, Adam Sz. wrote:
> [...]
    inwestycyjny itp. ktory pobiera tylko ~ 1% wplywow dla siebie.

    > ILE!? :)
    > Wyżej policzyłem ile wpłacę (~300 tys pln), a ile odbiorę (72 tys pln).
    > ZUS nie pobierze 1% tylko ponad 75% :-)

    Zalezy jak liczyc...
    ZUS niczego nie inwestuje tylko "liczy i wyplaca" realizujac uchwaly sejmowe.
    Wg aktualnych przepisow przelicza / rewaloryzuje renty i emerytury, gromadzi i
    sprawdza dokumentacje, kontroluje wplaty skladek przez pracodawcow i w sumie tyle +
    co miesiac robi przelewy ...
    Praktycznie wszystko, co wplywa jest wyplacane zgodnie z obowiazujacymi ustawami...
    gdziec czytalem, ze 99% ;)
    Koszty wlasne przy tej skali obrotu (mamy 9 mln emerytow i rencistow) nawet
    uwzgledniajac marmurowe schody sa symboliczne...

    Mowiac o przejsciu na prywatne ubezpieczenie emerytalne i wypiecie sie na ZUS nie
    bierzesz pod uwage tych 9 mln ludzi... Oczywistym jest, ze wplacanie wszystkiego do
    takiej firmy nawet przy jej kosztach ~20% wyjdzie znacznie lepiej, tylko kto zaplaci
    nasze panstwowe zobowiazania?

    WS