    Subject: Re: Szczepiliście się już?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: KIKI <y...@p...uu>
    Date: Sun, 25 Apr 2021 21:54:00 +0200

    On 25.04.2021 21:44, Zenek Kapelinder wrote:

    > Co robi teściowa że wirusa załapała? Tym trudno się zarazić jak się przestrzega
    prostych zasad. Żadnego holokaustu wśród sprzedawców w sklepach nie było i nie ma
    pomimo tego że specjalnie się oni nie chronią. Porobili im osłony z folii. Większość
    nosi maseczkę na bociana albo na mikołaja. Żeby się zarazić potrzebny jest
    bezpośredni kilku-kilkunasto minutowy bezpośredni kontakt w bliskiej odległości. Ze
    znanych mi że słyszenia przypadków zakażenia wirusem były takie. Syn co nie
    przestrzegał żadnych zasad higieny zaraził rodziców, matka umarła. Sąsiedzi
    stwierdzili że od wnuków nie można się zarazić. Okazało się że można. Ktoś był w
    szpitalu i tam się zaraził, przeżył. Do kogos przyszła na imeniny rodzina.
    Zachorowało z wyjątkiem dzieci 6 osób na osiem. Jedna umarła. O jeszcze kilku
    zakazeniach i kilku zgonach słyszałem ale nie wiem w jaki sposób się zakazili. Wątpię
    żeby stało się to dlatego że przestrzegali zasad.

    To jest całkowita prawda. Przestrzeganie zasad może nie każdego ochroni
    ale na pewno znakomitą większość.
    Takimi działaniami jak spotkania w dużym gronie sami przyczyniamy się do
    zachorowania. Czasem się trafi ktoś ciekawy w sklepie, kto nie chce
    założyć maseczki ani opuścić sklepu i jest awantura.
    Ale na głupotę nie ma lekarstwa. Będzie weekend majowy to zobaczymy
    spędy ludzi uważających, że wirusa nie ma :-)
    Podobno 21% jest zaszczepionych, a 30% nie zamierza się w ogóle szczepić.