    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 20 Feb 2021 06:53:46 -0800 (PST)
    Subject: Re: Tanio to chyba już było.
    From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 20 lutego 2021 o 12:07:36 UTC+1 budynPL napisał(a):

    > skąd pomysł że kamienice nie będą opodatkowane, lub że właścicele nie podniosą z
    tego powodu czynszów?
    > Chyba że "nie podniosą za dużo" to chodzi ci o to, że podatek jest od wartości, a
    to są rudery? Takiego
    > myślenia nie podejrzewam jednak.
    >

    > b.
    Jak byś potrafił przeczytać więcej niż 5 zdań i nie zapominał co było w pierwszych to
    byś zauważył że w artykule jest napisane że nieruchomości komercyjne są już obciążone
    podatkiem katastralnym. W 2018 sejm go uchwalił. Obciążenie dotyczy nieruchomości o
    wartości większej niż 10 milionów złotych. Z osiem lat temu napisałem że będzie
    wprowadzony odcinkowy pomiar prędkości. Ci sami co teraz mają do mnie pretensje że
    dostarczyłem im pod pyski informacje wtedy pozbawiali mnie czci. Twierdzili że się
    nie da, że niemożliwe, że będzie rewolucja itd. W styczniu na autostradzie
    korzystając z odcinkowego pomiaru prędkości złapali 37 tysięcy baranów a do
    trzydziestu tysięcy z nich wysłali zawiadomienia że strzyżenie się dla nich zaczęło.
    Jesteśmy chyba ostatnim państwem w Europie w którym nie ma podatku katastralnego.
    Zamiast się burzyć może byś ty z innymi poszukał w necie informacji o tym podatku.
    Jakie są stawki, jak jest liczony, jakie konsekwencje oszukania na wartości. Jak bym
    miał nieruchomość to już bym zaczynał odkładać kasę na ten podatek. Ale nie mam. Już
    go w czynszu place. Mieszkanie w kamienicy cechuje się tym że można mieć brzydkie
    drzwi od strony klatki, ważne żeby od środka były ładne. Mnie to nie dotyczy bo
    mieszkam w kamienicy w której w oknach na klatce są witraże, schody są marmurowe, a
    jak się wciśnie przycisk żeby w nocy widno się zrobiło na klatce to światło jest z
    zyrandoli.