  • Data: 2012-12-07 12:47:44
    Temat: Re: Teren zagrożony podtopieniem
    Od: Macios <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-06 10:16, Lisciasty pisze:

    > Akurat Czernica, ale o Długołęce też chętnie usłyszę, nawijaj Waść :]
    >
    > L.

    No to trochę historii z 1997 roku.

    Pamiętam jak wydawano ostrzeżenie dla Dobrzykowic, Kamieńca, Gajkowa.
    Mieli wywalić wały w Łanach i przelać wodę do Widawy przez te
    miejscowości. Mieszkańcy się postawili i niczego nie zalało...

    Dobrzykowice to były zalane jak kilka lat temu pod koniec maja było
    oberwanie chmury nad Wrocławiem i "down burst" (chyba tak się to pisze)
    - poszedł na Dobrzykowice i Nadolice - stąd tyle połamanych topoli
    wzdłuż dróg. Woda stało tam 2 dni - nie miała jak spłynąć - rowy były
    zarośnięte. Od tego czasu trochę te rowy poczyścili.

    Także nie byłbym taki pewien, ze tam jest bezpiecznie - teraz jeszcze
    rozebrali wał, który był w Dobrzykowicach od strony Kiełczówka ...

    Z tego co wiem (zasłyszane, wykopane ;)) to cały teren od Długołęki do
    Odry to jedna wielka glina. Zdarzają się miejsca gdzie jest łacha piachu
    na działce...

    Sam mieszkam w Kiełczowie i mam tylko glinę ...
    Gdy budowałem sobie "studnie" starszy sąsiad podszedł i powiedział abym
    się nie spodziewał przekopania gliny - on wiercił na 20m wgłąb i tylko
    glina była.

    Woda opadowa spływa po powierzchni i nic z tym sensownego nie da się
    zrobić - ja zbieram w studni, z której i do której woda dostaje się sama
    nie wiadomo skąd :) Ogólnie jest stały poziom wody - no ostatnio było
    bardzo sucho to mam ją 1m pod ziemią.
    Na początku była na szpadel ...

    http://img138.imageshack.us/img138/9338/ogrdek023.jp
    http://img803.imageshack.us/img803/5643/ogrdek002.jp