  • Data: 2017-04-24 00:22:33
    Temat: Re: brama otwierana z dwóch stron - jak najprościej?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-04-24 o 00:00, Tornad pisze:

> [...]
    > przykrecalem legary do betonu by na nich nabic slepa podloge pod parkiet. Do
    > tego Hamerykanie stosuja specjalne stalowe i hartowne wkręty, niebieskie,
    > które po nawierceniu w betonie otworu dedykowanym wiertlem o dobranej
    > średnicy, wkreca się bez zadnych kolkow czy plastykowych wynalazkow przez
    > legar bezpośrednio w beton.

    > Tam trzeba przycisnąć i mocno wkretarke w rencach trzymać. 12 woltowa stawala
    > a 18 woltowa sobie z nimi spoko radzila. Wkrety do mocowania plyt to drobiazg
    > i do tego jakiejś większej, ponad przecietnej mocy nie trzeba.

    Widzisz Pan i tu "cza" wiedzieć co do czego służy.
    Do tego typu robót używa się wkrętarek/kluczy udarowych o bardzo dużych
    momentach obrotowych 100-200Nm i tu bez problemu można znaleźć taką z
    akumulatorem 10,8V
    Z tym, że tam nie ma udaru jak przy kuciu ścian, ale wykonywany jest
    obrót udarowy. Takich też używa się do skręcania konstrukcji domów
    szkieletowych.
    O dziwo pracuje się takim narzędziem bez wysiłku i wyrywania rąk, a
    "wkręty idą jak w masło".

    > Ale druga zaleta tych 18 woltowych akumulatorow jest ich proporcjonalnie do
    > napięcia pojemność. One maja wieksza ilość tych ogniw pozgrzewanych w szereg.
    > I niejako automatycznie wieksza pojemnoac no i czas pracy po naladowaniu.

    Pojemność także można zwiększyć poprzez rozmiar ogniw.
    Problemem jest tylko czas ładowania. Ponieważ prądy ładowania takich
    ogniw są ograniczone i niewiele zależne od zastosowanych ogniw to
    baterię o niższym napięciu przy takiej samej pojemności jak bateria o
    wyższym napięciu trzeba będzie ładować dłużej.