  • Data: 2011-07-30 17:07:13
    Temat: Re: diodowe żarówki
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Big Jack" j0sd07$53m$...@n...onet.pl

    > Nie zadałbyś tego pytania, gdybyś poświęcił chwilę i odwiedził
    > stronę, do której link podałem wczoraj o 21:32

    To prawda.

    > Ja uważam, że oprawy projektują ludzie kótrzy mają o tym pojęcie,

    I zazwyczaj podają, jaką żarówkę można wkręcić. :)

    > a nie piekarze (niczego nie ujmując tej bardzo ważnej profesji)
    > i jeśli oprawa jest przewidziana na 100W to tyle wytrzyma. I na
    > odwrót, jeśli jest na 40W to nie należy się spodziewać, że długo
    > wytrzyma z żarówką 75W

    Dokładnie. Zwykle jednak oprawy E27 padają pod ,,ciężarem'' żarówki
    o mocy 100 watów. Halogenowa żarówka daje mniej ciepła z tej samej
    liczby watów elektrycznych niż ,,zwykła'' żarówka -- być może to Cię
    ratuje, a być może po prostu masz starą, dobrą oprawę lub nawet nową,
    ale dobrą. :)

    > Nie wiem ile, ale nie szastałbym procentami opierając się wyłącznie na oku.

    Aha.

    [pewnie nie wie, że ,,na oko'' znaczy tyle co ,,w przybliżeniu'',

    --> Na oko <<w przybliżeniu, mniej więcej, niedokładnie, nieściśle>>

    czyli ,,na moje oko'' należy (czy choćby można) odczytać jako: ,,wg
    mnie to mniej więcej tyle'']

    -=-

    Fakt stosowania przez Ciebie żarówki halogenowej o mocy 105 watów nie
    jest tożsamy z faktem powszechnego stosowania takich żarówek przez tak
    zwany ogół społeczeństwa, ale nie mam nic przeciwko uznaniu mojej
    wypowiedzi za niezgodną z prawdą. ;)

    "Eneuel Leszek Ciszewski" j0plra$53m$...@i...gazeta.pl

    > "Big Jack" j0n6bt$3be$...@n...onet.pl...

    > Zwykle raczej ;) od 200 do 600. :)
    > Chyba, że ktoś jedną oświeca ;) całe duże pomieszczenie.

    -=-

    Zwykłe żarówki z czasem ciemnieją -- osadza się na ich bańkach wolfram
    parujący z żarników. W halogenowych -- parujący wolfram jest zabierany
    i osadzany na żarniku ponownie.
    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'