  • Data: 2011-04-12 19:15:56
    Temat: Re: gaz czy ekogroszek?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:io1rfn$iqf$1@news.onet.pl...

> [...]
    > nieocieplonym domu...
    >
    > Wychodzi Ci zatem 70 kWh/dobę i 0,39 kWh/m2/dobę, a kocioł pracował ze
    > średnią mocą ok 2,92 kW... To Twój pierwszy sezon.
    >
    > Coś ściemniasz... :-))). Uściśli, albo zaprzecz czemuś, co napisałem, bo
    > się mi nie zgadza.
    >
    > U mnie idzie mniej więcej tyle kg węgla na dobę, ile wynosi średniodobowa
    > różnica temperatur zew/wew - i tym sposobem za całą zimę - od połowy
    > października - spaliłem coś ponad 4 tony węgla. Dom mam ocieplony !!! I
    > wcale nie uważam, że poszło mi dużo opału.

    Obliczen nie sprawdzam, ale odniose do gazu.
    14000kWh to pesymistycznie 1647 m^3 gazu po niech bedzie nawet 2zl brutto
    daje razem 3300zl. Wegiel niech bedzie po 800zl razy jak piszesz 4 tony to
    3200zl. 14000kWh to wynik dos realny, ale gdzie schowac 24 tony mialu to nie
    mam pojecia. :-)

    > Do wątkotwórcy...
    > Jak masz gaz, to go rozważ, a jak będziesz chciał sobie zapalić i
    > zaoszczędzić, to kup za jakieś dwa tysiące zasypowy kocioł i wepnij go
    > jako alternatywę, a nie podstawowe źródło ogrzewania.
    >
    > Kupowanie automatycznego kotła na węgiel za 6 do 8 tys tylko po to, by był
    > alternatywą dla gazu uważam za rozrzutność, chociaż i tak można. :-).

    Tez tak mysle. Za cene samego kotla bez reszty instalacji mozna pare sezonow
    ogrzac samym gazem. Nie ma to zadnego sensu ekonomicznego.

    Pozdro.. TK