    Date: Fri, 11 Mar 2022 23:37:06 +0100
    Subject: Re: homo sovieticus
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <62224945$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <6223e2da$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    <62277f39$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <622bbc18$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 11.03.2022 o 22:16, maniek4 pisze:

    > Bądź co bądź z perspektywy czasu widać, że Twoje twierdzenia o
    > okupacji przez Ukrainę regionów opowiadających się za przyłączeniem do
    > Rosji, okazały się... jakby to powiedzieć... Idzi na chuj. A wszystko
    > to za sprawą Wikipedii, którą to linkowałeś i zapisanych w niej czasów
    > Janukowycza, jako źródło wiedzy bezwględnej. Jak widać nie zastąpi
    > logicznego myślenia.
    >
    > Pozdro.. TK

    Maniuś nie pierdol.

    Zamiast pisać głupoty to poczytaj co nieco o działaniach w Donbasie i na
    Krymie od 2014r.

    Poczytaj o ATO i o batalionie Azow, utworzonego przez Ukraińców z lekka
    szemranego towarzystwa - m.in. najemników z grup nazistowskich i
    nacjonalistycznych. I to wcale nie jest żadna propaganda moskiewska.

    Z resztą był niedawno o tym film w TV.

    Faktem jest, że w Ukrainie powstawały ruchy nazistowskie, które wznosiły
    hasła antyrosyjskie i antypolskie. Ile tu było prowokacji rosyjskiej
    trudno powiedzieć, ale faktem jest, że ukraińskie władze nawet nie
    próbowały powstrzymać ani rozganiać (głównie dzieciarni), biorącej
    udział w manifestacjach antyrosyjskich i antypolskich. Poza tym zrobiono
    z Bandery bohatera narodowego i postawiono mu masę pomników w Ukrainie.

    A tak naprawdę był to zwykły bandyta i kryminalista z wyrokiem śmierci,
    który zrobił więcej złego dla Ukrainy niż dobrego. Mordował on zarówno
    Polaków jak i Ukraińców, którzy byli przychylni do tworzenia wspólnej
    narodowości polsko-ukraińskiej.

    Pisząc wcześniej, że ta wojna jest poniekąd na życzenie Ukraińców,
    miałem na myśli to, że Ukraińcy niepotrzebnie eskalowali napięcia
    antymoskiewskie i antypolskie. Tutaj Zenek także to rozumie, dlatego w
    tym wątku stanąłem w jego obronie.

    Akurat interesowałem się tymi sprawami, bo Lwów jest mi bliski.
    Niedaleko Lwowa mieszkali moi dziadkowie. Cudem uszli z życiem przed
    banderowcami. Gdyby nie ukraińscy pracownicy zatrudniani przez moich
    dziadków, którzy stanęli w obronie mojej rodziny to prawdopodobnie także
    i moi dziadkowie oraz mój ojciec zostaliby zamordowani. Mój ojciec tam
    się urodził. Dlatego też znam to miasto i znam jego historię oraz
    historię UPA, OUN.

    W moim rodzinnym domu mówiło się dużo o rzeczach o których za czasów
    PRL-u nie wolno było mówić - o Wołyniu i Wschodniej Małopolsce, o
    Katyniu itp.

    Nie oznacza to jednak, że żywię nienawiścią do Ukraińców, bo wiem, że
    nie wszyscy byli banderowcami. Dziwi mnie natomiast to, że kolejne
    władze ukraińskie pozwalały na odradzanie się ukraińskiego nacjonalizmu,
    a jednocześnie dążyły do UE. Niestety w wielu Ukraińcach cały czas
    tkwiło nastawienie antypolskie. To właśnie wykorzystał Putin. Oczywiście
    przesadził on z tym nazizmem, bo ruchy nazistowskie mogła rozgonić
    ukraińska policja przy pomocy pałek.

    Ale mam nadzieję, że ta wojna zmieni to i naród ukraiński zacznie
    widzieć w Polakach przyjaciół i sprzymierzeńców, a nie wrogów. Ta wojna
    niesie dużo nieszczęścia dla narodu ukraińskiego, ale możliwe, że
    przyniesie także wiele dobrego dla naszych narodów. Oby tylko skończyła
    się pozytywnie dla Ukrainy. Jest to też w polskim interesie, bo
    bezpieczna Ukraina to i bezpieczna Polska. Prawda jest taka, że od
    zawsze mieliśmy jednego, wspólnego wroga - Rosję.

    Podobnie jest z Białorusią w której dzieci uczy się nienawiści do
    Polaków. Niestety prawda jest taka, że u wielu Białorusinów płynie
    polska krew. Dlatego też mam nadzieję, że Białoruś nie przyłączy się do
    tej wojny po stronie Putina.

    Wybacz, ale jak czytam co pisze Krisek to po prostu nie wiem czy mam się
    śmiać czy też współczuć.