  • Data: 2020-10-20 08:33:24
    Temat: Re: kanał w garażu - pokrycie
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.10.2020 o 22:39, Pilocik pisze:
    > teraz pytanie: czym to najlepiej zaimpregnować?
    Ja miałem 2 kanały. Jeden był nakryty deskami dębowymi, z których część
    zgniła po 20 latach i zamieniłem je na sosnowe. Te zgniły po 5 latach. W
    końcu kanał zlikwidowałem. Deski były impregnowane starym olejem, ale to
    tym cisza, bo przyjdą grinpisy i nas zlinczują.
    Wydaje mi się, że wilgoć, jaka jest w zamkniętym kanale powoduje gnicie
    desek i grzyba. Dlatego radziłbym impregnat przeciw grzybom.
    Drugi kanał mam nakryty kratami pomostowymi, które są pocięte na odcinki
    po 30 cm. Nie bardzo sobie wyobrażam wyciąganie dużej, ciężkiej kraty
    pomostowej pod autem. Dlatego kraty muszą mieć żebra nośne w poprzek
    kanału. Wielką zaletą nakrycia kanału kratami jest łatwość sprzątania
    garażu - zamiata się wszystko na kraty i wpada to do środka. Kanał się
    sprząta raz w roku ;-)
    Jacek