  • Data: 2012-05-10 11:18:22
    Temat: Re: koszt studni glebinowej
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 10 maja 2012 07:12:58 UTC+2 użytkownik Maciej S. napisał:

    > Wszystko pięknie jak wiercisz w piasku. Jak jest glina i iły lub skała
    > zaczyna się zabawa.

    Masz racje. Jakies 15mb to byla czysta glina (taka naprawde solidna, miejscami chyba
    ily - bo byla biala, zreszta wiem jakie mialem warstwy u siebie przy kopaniu
    fundamentow), a potem prawie do konca piasek :) W tych 15mb gliny zeszlo im z 70%
    czasu, a w 45mb piasku 30% - szlo jak w maselko bez zadnych oporow :-) Tym niemniej w
    glinie tez daja rade. Moze gdyby bylo odwrotnie (glina glebiej) to pompa by nie dala
    rady (mieli juz zamowiona nowa, mocniejsza).

    > Zresztą te 60 zł jest za wiercenie z płuczką. Ceny studni 200-300 za metr są
    > za wiercenie udarowe, o wiele lepsze i trwalsze.

    Oni wierca wlasnie pluczka i tez w tych cenach. Chlopaki to robia od chyba 15-tu lat
    i doskonale znaja mape geologiczna okolic - jak gdzies sa skaly to oczywiscie
    odmawiaja roboty :) Szefu mowil ze to wiercenie pod pompe ciepla to wzieli "dla
    testu" i chyba zrezygnuja, bo ponoc maja zamowien na wiercenie studni na rok do
    przodu.
    pozdr.

    --
    Adam