  • Data: 2009-01-27 09:25:24
    Temat: Re: łączenie aluminium z miedzą
    Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Skoro to tylko oświetlnienie, to bym się nie przejmował. Dać zwykłą kostkę i
    dobrze skręcić. Osobiscie dałbym oba przewody (Al i Cu) głęboko do kostki,
    tak aby złapać każdy w dwóch punktach. Kostki są mosiężne i nikt się
    specjalnie stykiem mosiądz/Al nie martwi. Widziałem podkładki Al/Cu ale
    używane były do przewodu antenowego a tam sa mikrowolty a nie 230 V.
    Główną wadę Al widzę taką, że po latach styki się luzują i mogą się grzać -
    w garażu kilkakrotnie wymieniałem gniazdo, ale do niego miałem podłączona
    spawarkę ;-)
    Jacek