  • Data: 2009-01-26 21:03:49
    Temat: Re: łączenie aluminium z miedzą
    Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Sty, 19:14, "P" <p...@g...pl> wrote:
    > Witam
    > czy możliwe jest połączenie elektrycznego przewodu aluminiowego z miedzianym
    > np w kostce? Z tego co wiem, te materiały "nie lubią" się za bardzo, ale
    > może są jakieś rozwiązania?
    >
    > pozdrawiam

    Kupal lub cupal (Al + Cu) wyroby są tylko sobie trzeba poszukać.
    Jeżeli jest miejsce na podkładkę sprężynującą stosować na drut Al.
    Jeżeli nie ma - zastosować tulejki zaciskane izolowane lub
    nieizolowane. Czasem przy łączówce śrubowej (tzw. kostka) trzeba
    zastosować dodatkowe zaciski i po drugiej stronie zrobić mostki.
    Ci, którzy mają zaciskarki podsztukowanie przewodu instalacyjnego z AL
    mogą wykonać tulejką (łuską) przelotową z kołnierzem lub bez wkładając
    przewody do niej i zaciskając - wystarczy na parę - paręnaście lat.
    Link do podobnej dyskusji:
    http://ise.pl/forum/viewtopic.php?t=6969&start=10&po
    stdays=0&postorder=asc&highlight=