  • Data: 2009-01-26 20:00:42
    Temat: Re: ł?czenie aluminium z miedz?
    Od: agent73 <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 26 Jan 2009 19:51:23 +0100, "P" <p...@g...pl> wrote:

    >dodam, że chodzi o przewody do włącznika światła - te aluminiowe są krótkie
    >i sztywne i manipulowanie nimi spowoduje, że sie ukruszą, dlatego chciałbym
    >je przedłużyć.

    W zasadzie nie powinno się łączyć bezpośrednio miedzi z aluminium.
    Podobno są w handlu specjalne przejściówki (zawierające kawałek
    "zobojętniającego" metalu który się wkłada między Cu i Al). Jednak jak
    robiłem remont to nigdzie ich nie potrafiłem znaleźć (no, poza jedną -
    przemysłową ze śrubą fi 8 albo 10 ;-)
    Chcąc nie chcąc, poskręcałem zwykłymi kostkami (na szczęście to tylko
    2 sztuki w dodatku oświetlenie) i od 6 lat jest OK. A jak zacznie
    szwankować to się wymieni i już... Ważne jest żeby mocno skręcić takie
    złącze - Al musi być sprasowane pod wkrętem - można wtedy uniknąć tzw.
    "płynięcia" - zacisk z przewodem Al niestety wraz z upływem czasu
    ulega rozluźnieniu...
    --
    A.