  • Data: 2009-01-27 11:07:09
    Temat: Re: łączenie aluminium z miedzą
    Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 27 Sty, 10:25, "Jacek" <m...@w...pl> wrote:
    > Skoro to tylko oświetlnienie, to bym się nie przejmował. Dać zwykłą kostkę i
    > dobrze skręcić. Osobiscie dałbym oba przewody (Al i Cu) głęboko do kostki,
    > tak aby złapać każdy w dwóch punktach. Kostki są mosiężne i nikt się
    > specjalnie stykiem mosiądz/Al nie martwi. Widziałem podkładki Al/Cu ale
    > używane były do przewodu antenowego a tam sa mikrowolty a nie 230 V.
    > Główną wadę Al widzę taką, że po latach styki się luzują i mogą się grzać -
    > w garażu kilkakrotnie wymieniałem gniazdo, ale do niego miałem podłączona
    > spawarkę ;-)
> [...]

    Dokładnie, ale ktoś myślący, ale bez doświadczenia mając przewody
    w tynku, a nie w rurkach (czasem zastana instalacja) myśli o tym, co
    będzie,. gdy się ułamią np. przy wymianie. Wtedy trzeba odkopać
    przewód w tynku i podłączyć przedłużki - ja stosuję tulejki z
    kołnierzem lub bez - zaciskam je na obu przewodach - miedziany to
    linka, więc bardziej podatna na gięcie.
    Przydatny link:
    http://www.conrad.pl/ tam pod hasłem: "Tulejki żyłowe bez kołnierzy"
    można znaleźć róźne średnice tulejek oraz szypce do ich zasiskania.
    Tutaj jest zaciskarka profesjonalna czterostronna:
    http://sklep.avt.pl/go/_info/?id=43000&sess_id=72f07
    47f727b4a74fc7e050a1b323ad3