    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 9 Sep 2022 03:45:57 -0700 (PDT)
    Subject: Re: maty na podczerwień
    From: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 6 September 2022 at 09:55:03 UTC+2, WS wrote:

    > e tam ;)
    > UV to opala, a nie grzeje. Zimą w górach to nawet przy zachmurzeniu łatwo się
    spalić bez kremu z filtrem...
    > Jak się rusza (jedzie) to zimno się robi... ~40km/h jednak chłodzi skutecznie. Więc
    ten krótki rękaw to w przed knajpą na słońcu oczywiście ;) , a na zjazd jednak zapina
    się kutki...
    W Tybecie promieniowanie UV jest 3 razy silniejsze niz w dolinach

    ale jest to wartośc stabilnego UV Index, czyli wartośc uśredniona

    ale podczas wyrzutów masy koronowej, skierowanych w kierunku Ziemi, wartośc indeksu
    UV może wzrosnąć nawet 100 krotnie, czyli zostaniemy mocno poparzeni ultrafioletem

    podobnie z promieniowaniem rentgenowskim
    i podczerwonym

    Słońce wyrzuca raz w miesiącu i nieraz częściej, miliardy ton plazmy w kierunku Ziemi
    i to monitoruję w 3 projektach

    UV Index R&D Project
    X-ray flux R&D Project
    IR Index R&D Project

    Wprowadziłem do agend ONZ terminologię
    krótkoterminowych zmian klimatu, czyli to czego doświadczamy w 2022 roku - 4 miesiące
    tropikalnych upałów i sauny w Europie, Hameryce, Azji, Afryce, z temperaturami do 50

    Kto pracuje na dworze , codziennie, bedzie wiedzial kiedy miliardy ton ropzgrzanej do
    milionów C zbliżą się do Ziemi
    na minuty, godziny ( wiatr słoneczny i wyrzuty masy koronowej)

    i się po prostu schroni

    przed UV nie wystarczy miejsce zacienione
    bo np. w Krościenku silne promieniowanie UV jest odbijane przez ściany budynków i
    koncentrowane, wywołując oślepienie, bóle głowy, olśnienie i ogólny dyskomfort typu
    choroby lokomocyjnej.

    W Tybecie ten efekt jest wielokrotnie silniejszy z uwagi na suche powietrze , brak
    rozproszenia i pochlaniania UV przez parę wodną w powietrzu
    i wielokrotne odbicia od śniegu i lodu

    Promieniowanie rentgenowskie jest tlumione przez atmosferę ale gdy plazma przebije
    magnetosferę i 100 krotnie zwięszkona dawka promieniowania rentgenowskiego doc iera
    do powierzchni Ziemi i prześwietla nas dawką RTG jak podczas badania tomograficznego
    calego ciała

    I taka dawka każdego miesiąca i kolejne milion pacjentów dostaje raka

    Zatem będa alerty, będą mapy i ochrona przed RTG wymaga wejścia do betonowego budynku

    Promieniowanie IR jest wredne, używane w medycynie do naświetlań, gdyż wnika głeboko
    w tkanki, wywołując efekt terapeutyczny ( ale kontrolowany)_

    Ale ogrzewanie głowy, naświetlanie podczerwienią codziennie, przez wiele godzin
    jest bardzo szkodliwe dla zdrowia
    bo głowa powinna być zawsze osłonieta przed silnym promieniowaniem IR, aby się
    uchronić przed nadciśnieniem i przegrzaniem głowy, omdleniem