  • Data: 2011-04-18 09:36:31
    Temat: Re: ogrodzenie miedzy dzialkami
    Od: Budyń <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iogr22$3ml$1@news.onet.pl...
    > Chłopie coś chyba nie zrozumiałeś - aby wybudować płot w granicy musisz
    > mieć zgodę sąsiada - jeżeli jej nie masz nie możesz tam stawiać płotu.

    bzdura - nie wolno stawiać płotu na działce sąsiada bez jego zgody (budowa
    symetryczna po obu stronach dzialki). Jesli nie wchodze na jego teren - jego opinia
    mnie nie interesuje.

    > Nie masz prawa wejść na działkę sąsiada by taką budowlę realizować.

    zgoda

    > Odstęp konieczny do realizacji tego bez ingerencji w działkę sąsiada to
    > kilkanaście cm -

    nie ma takiego przepisu wiec -> bzdura. Widzieliscie gdzies płot a raczej 2 płoty z
    korytarzem konserwacyjnym miedzy nimi?????? A przeciez gdybys mial racje to
    spotykałoby sie je dosc czesto.

    > ogrodzenia. W praktyce stosuje się tzw odstęp na konserwację czyli
    > odsuwasz się z ogrodzeniem od granicy na tyle byś mógł tam wejść po swoim.

    jak ktos jest niedouczony łoś to zrobi odstęp na konserwację czyli w praktyce odda
    sasiadowy czesc swojego terenu. A jak poczyta powyższe paragrafy to spokojnie
    wybuduje na granicy (na swoim - cały czas ja tylko o tym) i w razie debilnego sąsiada
    wymusi na nim konserwacje od jego strony.

    > Grodząc swoją działkę zaproponowałem aby wspólnie robić ogrodzenie.
    > Sąsiad miał to gdzieś bo działki na sprzedaż.
    > Ale spisaliśmy umowę w obecności geodety, który wytyczył granicę w
    > umowie jest zobowiązanie, że sąsiad podczas sprzedaży musi kupującego
    > poinformować o zgodzie na to ogrodzenie i wspólnym uczestniczeniu w
    > konserwacji.

    dobrze być przezornym, ale lepiej widzieć ze te wpisy są nic niewarte bo i tak
    wynikają z KC

    b.