  • Data: 2011-04-18 07:59:59
    Temat: Re: ogrodzenie miedzy dzialkami
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:ioglvd$et$1@inews.gazeta.pl...

    > no i dlatego sądy maja cos do roboty - klasyczny spór "o miedze". Płot postawiony u
    sąsiada tak ze dotyka twojej granicy jak najbardziej służy również tobie - z pełnymi
    konsekwencjami tego. (Treść art. 154 § 1 Kodeksu cywilnego pozwala domniemywać, że
    mury, płoty, miedze, rowy i inne podobne urządzenia znajdujące się na granicy gruntów
    sąsiadujących służą do wspólnego użytku sąsiadów)

    > nie pitol - gadasz tak jakbys w zyciu nic nie wybudował - oczywiscie ze mogę
    budowac na swoim tuz przy twojej granicy - a ty mozesz wezwac na te okolicznosc
    policje i popieniaczyć. Albo sprawe oddac do sądu o odszkodowanie bo doznałes strat
    :))))

    Chłopie coś chyba nie zrozumiałeś - aby wybudować płot w granicy musisz
    mieć zgodę sąsiada - jeżeli jej nie masz nie możesz tam stawiać płotu.
    Nie masz prawa wejść na działkę sąsiada by taką budowlę realizować.
    Odstęp konieczny do realizacji tego bez ingerencji w działkę sąsiada to
    kilkanaście cm - i nikogo nie obchodzi co ty masz na swojej działce nie
    jest to w granicy więc sąsiadowi nic do tego, a jak on sobie postawi
    płot również kilkanaście cm od granicy to będziecie mieli dwa oddzielne
    ogrodzenia. W praktyce stosuje się tzw odstęp na konserwację czyli
    odsuwasz się z ogrodzeniem od granicy na tyle byś mógł tam wejść po swoim.

    Padło tu gdzieś o murze na 2 m. - na takie ogrodzenie potrzebne jest
    pozwolenie na budowę, a tego bez zgody sąsiada nie dostaniesz.
    Najlepiej z sąsiadami żyć w zgodzie.
    Grodząc swoją działkę zaproponowałem aby wspólnie robić ogrodzenie.
    Sąsiad miał to gdzieś bo działki na sprzedaż.
    Ale spisaliśmy umowę w obecności geodety, który wytyczył granicę w
    umowie jest zobowiązanie, że sąsiad podczas sprzedaży musi kupującego
    poinformować o zgodzie na to ogrodzenie i wspólnym uczestniczeniu w
    konserwacji.

    Z drugim sąsiadem nie widzieliśmy problemów - robimy w granicy razem i
    już obyło się bez papierków.

    Ariusz