  • Data: 2013-01-26 01:04:30
    Temat: Re: pralka z podlonczeniem cieplej wody
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 26 stycznia 2013 00:50:00 UTC+1 użytkownik j...@g...com
    napisał:
    > ale ja dopiero postawilem dom i tak mam zamiar zrobic instalacje solarna wiec
    lepiej kupic pralke na ciepla wode koszt takiej pralki to 1300zl zwykla 300 mysle ze
    w ciagu roku te 300 zl na pradzie zaoszczedze

    Przecietna pralka zuzywa ponizej 1kWh / pranie. Jezeli pierzesz raz na dwa dni -
    zaoszczedzisz na tym ok 180kWh. Tyle ze solar nie dziala caly rok, a przyjmimy
    optymistycznie ze 2/3 roku, czyli oszczedzasz 120kWh. Czyli jakies 70-80 pln.

    Jaki koszt solara? ;-) A jaki koszt grzania CWU podstawowym zrodlem ciepla? :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.