  • Data: 2012-05-05 21:13:32
    Temat: Re: problem elektryczny
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jo3hs9$b8j$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    > Jest tak: mam od sasiada pocigniety prad, ale 4 zylami.

    Co jest zasilane tym kablem ?

    > U siebie odbiorniki wymagajace uziemiania mostkuje na zero robocze.

    Dopóki nie upewnisz się, co do typu sieci nie możesz tego zrobić. Jeżeli
    sąsiad ma TT a ty pomostkowałeś N do złącz ochronnych to wprowadzasz
    potencjał na blaszane obudowy. Masakra. Z resztą w ogóle się teraz tak nie
    robi.

    > dzisiaj u sasiada wywalala roznicowka, w dziwny sposob. Poprzednio nic
    > takiego sie nie dzialo.
    > Czy mozliwe jest, aby problem generowala moja linia?

    Jest to możliwe jak ów kabel jest z za różnicówki sąsiada.

    > Czy zero robocze dodoatkowo podlaczyc z ziemia? (pret 2m wbity w ziemie).

    Można i należy uziemiać PEN z systemu TN-C ale nigdy N z systemu TT.