  • Data: 2011-05-11 09:54:39
    Temat: Re: przesunięcie płotu
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kamil" <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:1jykxgimrf1ff.1f8m0z4drgjbs.dlg@40tude.net...

    > Dlaczego autor wątku ma sam ponosić koszty demontażu płotu granicznego
    > między dwoma działkami?

    Bo wg tego co napisał, płot jest jego, ale stoi nie na jego ziemi.

    > A prawnik po co - wytyczy granice działek, czy jak?

    Czytałeś uważnie cały wątek? Być może autor wybroniłby się zasiedzeniem.
    Może się okazać, że to jednak jest już jego kawałek ziemi. Porozmiawianie z
    prawnikiem wydaje się być dobrym pomysłem.

    > Koszty utrzymania granicznego ogrodzenia spoczywają na obu stronach.
    > Dlaczego Ty masz cokolwiek przenosić?

    Bo ogrodzenie nie jest w granicy, jest na ziemi sąsiada. Ponad metr
    szerokości pasa terenu sąsiada leży teraz podobno po stronie autora wątku.

    > Zakładając że ostatnie tyczenie jest prawidłowe, postawiłbym sobie siatkę
    > (w castoramie są w miarę tanie) w odległości ~3-5cm od granicy działki w
    > swoją stronę i tyle. Tyle by było roboty po Twojej stronie.

    > Przecież nie możesz wejść "na teren sąsiada i mu demontować" urządzeń.

    Znów nie doczytałeś. Sąsiad żąda usunięcia _nie_swojego_ ogrodzenia, więc
    musi udzielić zgody na wejście.
    Może je również zdemontować na koszt właściciela, ale chyba nie o to chodzi
    autorowi...

    > Ale podstawą jest wynajęcie geodety do wytyczenia, a nie prawnika (bo to
    > zbędny koszt!).

    Przeczytaj jeszcze raz cały wątek.