  • Data: 2015-04-14 15:35:09
    Temat: Re: przewietrzanie mieszkania - takie tam dyrdymały
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 15:05:12 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    w wyniku jej działania spada temperatura na strychu.

    > Czyli strych generuje nieograniczona ilosc ciepla z nieustalonego zrodla? :-)
    > Pompa ciepla tylko przenosisz cieplo z jednego miejsca do drugiego. A jak
    > zabierasz cieplo z jakiegos miejsca to te robi sie chlodniejsze :-)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    Źródło jest. To między innymi ja. To kanał wentylacyjny z kuchni knajpy jaka jest w
    budynku. To Słońce. Dach kryty czarną papą. Przy kilkuset metrach kwadratowych
    sprawność takiego dachowego kolektora może być bardzo niska ale nadrobione to jest
    powierzchnią. To również mój sąsiad co palcem kółka przy skroni kręcił jak 25 lat
    temu, jak się wprowadziliśmy, zobaczył że przed pierwszą zimą ułożyłem 10 centymetrów
    styropianu na polepie nad mieszkaniem. W następnym roku kręcił już kółka z dwóch
    stron głowy bo dołożyłem 20 cm wełny. On zamiast tego wstawił kominek z
    rozprowadzeniem powietrza. Jak jest poniżej zera to spala w nim 4 paczki brykietu
    dziennie. A ja jak nie miałem pompy przy podobnym metrażu i temperaturze mniej niż
    paczkę.