  • Data: 2011-01-26 03:50:08
    Temat: Re: spadająca moc świetlówki
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > jak sądzisz czy wszystkie świetlówki
    > po kilku minutach dają mniej światła dając w zamian ciepło?!
    >
    > czy ma na to jakiś wpływ praca w poziomie - plafon?
    > nie miałem okazji przyjżeć się nowym philips
    >
    > ale pewnie czeka mnie zakup, bo te marketowe 14w jednak do kuchni/łazienki
    > za mocne (bardzo małe pomieszczenia)
    > no ale zdecyduje po otrzymaniu tej diodowej
    > zaplacona wczoraj w nocy, czekam z niecierpliwoscia :]
    >

    > do innych myślcie co chcecie, testy będą za pare dni ;)

    Pzrestań sie podniecać. Biala dioda LED dziala na tej samej zasadzie co
    świetlówka. W swietlowce UV pobudza luminofor do świecenia w diodzie bialej UV
    pobudza luminofor do świecenia. Różnica polega na tym ze inaczej jest
    wytwarzany UV i że w świetlówce powierzchnia luminoforu jest konkretna, znaczy
    się duza a w diodzie malutka. Bo dioda jest mala. Z tego prostego powodu na
    razie zarowka diodowa nie ma najmniejszej szansy na zblizenie się z
    parametrami światlą i mocy pobieranej dającej taką samą ilość światlą do
    świetlowki. Nawet jak by zrobili 1000 razy lepsze luminofory to nie da się na
    razie zrobić 1000 razy mocniejszej diody. Amen