  • Data: 2016-07-11 11:01:04
    Temat: Re: wyliczenie zapotrzebowania domu na ciepło
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 10:56:21 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > Bo w pierwszym akapicie piszesz:
    > "> COP zalezy od roznicy miedzy temp. dolnego zrodla, a temp. gornego zrodla."
    >
    > czyli ja rozumiem, że na COP ma wpłyt tylko temp. dolnego i górnego źródła

    Tak.

    > a w drugim, że COP spada bo delta jest większa:

    No tak, to jest to samo co w pierwszym zdaniu. Nie rozumiesz, bo mylisz
    pojecia. "delta" oznacza roznice - ja pisze caly czas o roznicy miedzy
    dolnym, a gornym zrodlem, a Tobie sie ubzduralo, ze "delta" to roznica
    miedzy wej-wyj gornego zrodla :) Delta to ogolne pojecie :-)

    > Zakładam, że delta na COP ma mniejszy wpływ,

    "Zakladam, ze roznica na COP ma mniejszy wplyw". Tylko o jakiej roznicy
    piszesz? :-)

    > aniżeli temperatura dolnego i górnego źródła. COP = 3 to bardzo wynik dla CWU w
    zimie, gdy faktycznie tempartura wody w sieci wodociągowej jest niska i trzeba ją z
    tych 10stopni podgrzać do 45-50stopni.

    COP 3 to przecietny wynik dla pompy gruntowej. Dla powietrznej to moze bylby
    znakomity wynik ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.