  • Data: 2016-07-11 11:15:06
    Temat: Re: wyliczenie zapotrzebowania domu na ciepło
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 10:56:21 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > Zakładam, że delta na COP ma mniejszy wpływ, aniżeli temperatura dolnego i górnego
    źródła. COP = 3 to bardzo wynik dla CWU w zimie, gdy faktycznie tempartura wody w
    sieci wodociągowej jest niska i trzeba ją z tych 10stopni podgrzać do 45-50stopni.

    Tu masz prosta tabelke:

    http://www.ecopol-system.pl/ogrzewaniepodlogowe/3/32
    .jpg

    COP zalezy przede wszystkim od roznicy miedzy dolnym zrodlem (czyli dla
    pompy gruntowej to bedzie temperatura gruntu - u mnie waha sie miedzy 1-2stC
    pod koniec sezonu grzewczego do 13-14stC pod koniec lata), a temperatura
    gornego zrodla, czyli temperaturze do jakiej podgrzewasz wode (czy to CO
    czy CWU). W najgorszym momencie u mnie:

    - temperatura DZ 1stC, temperatura GZ 52stC (do tylu grzeje przy CWU):
    COP = 2,3

    W najlepszym momencie:

    - temperatura DZ 14stC, temperatura GZ 52stC: COP = 4-4,5

    Przy czym w tym najgorszym momencie taki COP jest tylko pod koniec grzania
    wody - na poczatku jest DUZO wyzszy. I to doskonale widac jak siedzisz przy
    pompie i patrzysz na temperatury - na poczatku grzania temp. rosnie bardzo
    szybko, a pod koniec mocno zwalnia.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.