  • Data: 2016-07-11 10:56:19
    Temat: Re: wyliczenie zapotrzebowania domu na ciepło
    Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki, ale dalej nie rozumiem.

    Bo w pierwszym akapicie piszesz:
    "> COP zalezy od roznicy miedzy temp. dolnego zrodla, a temp. gornego zrodla."

    czyli ja rozumiem, że na COP ma wpłyt tylko temp. dolnego i górnego źródła
    a w drugim, że COP spada bo delta jest większa:

    > Tak - przy grzaniu CWU ta roznica jest znacznie wyzsza (np. 5stC dolne zrodlo > -
    50stC gorne zrodlo) i wtedy COP spada.

    Zakładam, że delta na COP ma mniejszy wpływ, aniżeli temperatura dolnego i górnego
    źródła. COP = 3 to bardzo wynik dla CWU w zimie, gdy faktycznie tempartura wody w
    sieci wodociągowej jest niska i trzeba ją z tych 10stopni podgrzać do 45-50stopni.

    pzdr
    Bogdan