  • Data: 2016-07-11 10:33:43
    Temat: Re: wyliczenie zapotrzebowania domu na ciepło
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 11 lipca 2016 10:27:21 UTC+2 użytkownik w...@g...com
    napisał:

    > Jak najbardziej słuszne dla CO, ale zastanawiam się, jaki wpływ na COP ma ta delta
    ?

    COP zalezy od roznicy miedzy temp. dolnego zrodla, a temp. gornego zrodla.
    Cos niedoczytales albo pomieszales ;) "delta" wejscia i wyjscia gornego zrodla
    to po prostu moc pompy (wynika z mocy cieplnej i szybkosci przeplywu czynnika).

    Tak - przy grzaniu CWU ta roznica jest znacznie wyzsza (np. 5stC dolne zrodlo
    - 50stC gorne zrodlo) i wtedy COP spada. Srednio przy grzaniu CWU COP mojej
    pompy (grunowej) wynosi ok 3. Przy grzaniu CO - ok. 4,5-5.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.