    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: zmiękczanie wody
    Date: Mon, 16 Nov 2020 09:07:11 +0100

    Hello, ToMasz.
    On 16.11.2020 00:09 you wrote:

    > ja mam filtry 10 cali, do których kiedyś wkładałem raz na miesiąc
    > wkłady zmiękczające. O ile są nowe, widać że herbata nie ma kożucha,
    > kabina prysznicowa mniej się syfi... Ale efekt "wow" jest przez
    > pierwszy miesiąc, potem już tak sobie, potem wcale. Na początku
    > wymieniałem co miesiąc, co dwa, teraz mam to w nosie. Koledzy
    > proponują urządzenia za 2tyś lub więcej. czy one są bezobsługowe,
    > czy ewentualne dodatki dużo kosztują? Potrzebują prądu? Bo wkłady
    > których używałem są po ok 20-30zł. Za wspomnianą kwotę to na 10 lat
    > starczy

    Zależy jak twardą masz wodę. Ale skoro 10" wystarcza na miesiąc, to
    podejrzewam że nie za bardzo. Więc koszty eksploatacyjne dramatycznie
    duże nie będą.
    Ja mam twardość 25. Zmiękczacz do 2. Regenerację złoża muszę robić co
    2,8m3 (co kosztuje z tego co pamiętam ok 0,5m3 wody - stary typ głowicy,
    teraz są oszczędniejsze, oraz trochę soli). Sól kupuję po 25 zł za 25kg.
    U mnie wystarcza gdzieś na 3 miesiące.
    5 osób, łączne zużycie wody ok 12m3 miesięcznie.

    --
    Pete